Prospectum Prospectum Prospectum Prospectum
Strona główna / Wiadomości / Czeska Inspekcja Handlowa kontroluje sklepy internetowe

Czeska Inspekcja Handlowa kontroluje sklepy internetowe

czwartek, 9 Kwiecień 2015

Czeska Inspekcja Handlowa (ČOI) podczas kontroli sklepów internetowych udzieliła właścicielom sklepów kar w wysokości pięciu milionów koron. Inspektorzy wykryli różne niedociągnięcia we wszystkich kontrolowanych sklepach. Głównym problemem było wprowadzanie klientów w błąd, że zamawiany towar znajduje się w magazynie sklepu.

Czeska Inspekcja Handlowa kontroluje sklepy internetowe

Kolejnymi problemami jest nieuznawanie reklamacji oraz prawa do odstąpienia od umowy. Spośród 870 skontrolowanych sklepów internetowych powyższa sytuacja miała miejsce aż w 80% z nich. Sprzedawcy często kupujących wprowadzali w błąd poprzez twierdzenie, że rzeczywistym sprzedawcą jest inna firma lub poprzez nieprawdziwe opisy towarów.

W niektórych przypadkach udzielano grzywny jedynie za formalne niedociągnięcia, np. brakujące lub błędne informacje w regulaminie sklepu, które mogły być spowodowane niezrozumieniem przepisów prawnych.

Czeska Inspekcja Handlowa kontroluje sklepy internetowe zazwyczaj w momencie otrzymania skargi od klienta. Takich skarg w ubiegłym roku otrzymała ponad 4800. Najczęstszym problemem opisywanym w skargach jest dostarczanie wadliwego towaru lub niezadowolenie z jakości towaru. Dość często bywają problemy z reklamacjami.

Sklepów internetowych w Republice Czeskiej z każdym dniem przybywa, a jest ich w tej chwili około 40 tys. Inspektorzy Czeskiej Inspekcji Handlowej planują ilość kontroli zwiększyć.






© 2010 - 2018 PROSPECTUM s.r.o.