Prospectum Prospectum Prospectum Prospectum

Oferta dla sklepów internetowych

Charakterystyka czeskiego rynku

Czeski rynek internetowy wykazuje zaskakującą chłonność. Częściowo odpowiedzialny jest fakt, że Czesi do niedawna kupowali częściej w klasycznych sklepach. Rosnąca liczba młodych, mobilnych konsumentów sukcesywnie przesuwa sprzedaż do sieci, która jest znacznie mniej przesycona niż polski internet.

Równocześnie, warto zauważyć, że w wielu segmentach czeski rynek wykazuje znacznie większą chłonność niż wynikałoby to z liczby mieszkańców. Wynika to z faktu istnienia znacznie większego udziału klasy średniej w społeczeństwie.

Na koniec warto dodać, że wielu słowackich internautów, z racji bogatszej oferty i znajomości języka, często kupuje w czeskich sklepach internetowych. Wstępując na czeski rynek, sklep otwiera się również na pięciomilionową i niedocenianą Słowację.

Wymagania prawne

Zgodnie z rozporządzeniem RWE nr 593/2008 „umowa zawarta przez osobę fizyczną /.../ podlega prawu państwa, w którym konsument ma miejsce zwykłego pobytu, pod warunkiem że przedsiębiorca jakikolwiek sposób kieruje taką działalność do tego państwa lub do kilku państw z tym państwem włącznie".

Zgodnie z przytoczoną zasadą sprzedawca, który dedykuje część lub całość swojej oferty na czeskiego konsumenta winien zapewnić mu prawo dochodzenia wszystkich swoich praw, zawartych w czeskim kodeksie cywilnym. Czeski ustawodawca zadbał, aby prawa te były zebrane w jednym przepisie. Szczegółowe informacje publikowaliśmy na naszym portalu.

Polscy przygraniczni przedsiębiorcy powinni ponadto zwrócić uwagę na czeską ustawę o podatku VAT, która bez względu na obrót obliguje ich do rejestracji do tego podatku w przypadku posiadania skrytki pocztowej (P.O. Box) czy biura po czeskiej stronie granicy.

Do rejestracji do podatku VAT jako zagraniczny płatnik są zobowiązane również te sklepy wysyłkowe, których wartość sprzedaży brutto do Czech przekroczyła 1 milion koron (około 160 tys. złotych).

Oferta

Przedsiębiorcom poważnie rozważającym wejście lub rozwój na czeskim rynku oferujemy szereg usług wspierających jego działalność, w tym:

  • przekład oferty sklepu internetowego lub opisów aukcji internetowych,
  • prowadzenie korespondencji z klientami w imieniu sklepu,
  • numer telefoniczny, kontaktowy dla klientów sklepu,
  • telefoniczną obsługę sklepu, przez przygotowany, dwujęzyczny personel (polsko-czeski),
  • obsługę paczek, zwrotów lub reklamacji (włączając odbiór w Czechach i przesyłkę do siedziby w Polsce).

Proponujemy rozliczenia prowizyjne, abonamentowe, za objętość tekstu lub umowne, w zależności od zakresu zamawianych usług i skali współpracy. Sklepom, które przekroczą próg do rejestracji VAT lub założą skrytkę pocztową na czeskiej poczcie, proponujemy niedrogą, profesjonalną obsługę rachunkową.

© 2010 - 2017 PROSPECTUM s.r.o.